Avokauppa 30 päivän ajan
Kysymyksiä? Lähetä numerosi info@hylte.fi, ja soitamme sinulle!
Valitse maa
  • Sverige
  • Danmark
  • Norge
  • DE

Näyttää hinnat sis. alv

|

Valitse käyttäjänimi vasemmalta
Hylte Hunting & Outdoor

Metsästys

Ammunta

Kalastus

Vaatteet & jalkineet

Vaellus & retkeily

Piha & puutarha

Metsä

Koti & taloustavarat

Rakennus & työkalut

Eläimet & maanviljely

Löytönurkka

Hylte

/

Osto- ja toimitusehdot

Osto- ja toimitusehdot

1. Ostoehdoista

1.1 Näitä ostoehtoja (”Ostoehdot”) sovelletaan kaikkiin ostoksiin, joita teet hylte.fi-sivulla (”Verkkosivusto”). Hyväksyt Ostoehdot kun suoritat loppuun ostoksen Verkkosivustolla. 

1.2 Sinun ja Hylte Hunting & Outdoorin (“Myyjä”, “meitä” tai “me”), 556954-8950, Hantverksgatan 15, 31434 Hyltebruk, Ruotsi, välille syntyy ostosopimus, kun teet tilauksen. 

1.3 Jos haluat lisätietoja, voit olla meihin yhteydessä info@hylte.fi.

2. Tilaukset

Suorittaaksesi ostoksesi loppuun, on sinun oltava lain mukaan kykenevä tekemään niin. Yleensä tämä tarkoittaa, että sinun tulee olla vähintään 16-vuotias voidaksesi tehdä ostoksia suoraveloituksella omalta tililtäsi, ja vähintään 18-vuotias voidaksesi tehdä ostoksia luotolla.

3. Tilauksen vahvistus

Kun olet suorittanut ostoksesi loppuun kassalla, saat automaattisen tilausvahvistuksen sähköpostitse, ja siinä vahvistamme että olemme vastaanottaneet tilauksesi. Tilausvahvistus ei vahvista, että sitova sopimus on solmittu. Sitova sopimus on solmittu vasta, kun saat lopullisen toimitusvahvistuksen. Ennen kuin olet vastaanottanut lopullisen toimitusvahvistuksen, tilauksesi voidaan hylätä. Suosittelemme että säilytät toimitusvahvistuksen, jotta meidän välillemme mahdollisesti syntyvä tuleva yhteydenpito helpottuu.

4. Hinnat ja tiedot

4.1 Ostostasi koskevat hinnat ilmoitetaan Verkkosivustolla tilauksesi yhteydessä. Kaikki hinnat ilmoitetaan euroina sisältäen voimassaolevan arvonlisäveron. Hinnat eivät sisällä muita maksuja, kuten rahtikuluja tai mahdollisia maksukuluja, nämä ilmoitetaan erikseen.

4.2 Jos tuotteen hinta tai tiedot tuotteesta, jotka on lueteltu Verkkosivustolla, ovat virheellisiä ja tiesit tai sinun olisi pitänyt tietää tämä tilaushetkellä, hinta tai tiedot eivät koske ostosta. Tällaisessa tapauksessa tulemme olemaan sinuun yhteydessä niin pian kuin mahdollista sen jälkeen, kun virhe on havaittu.

4.3 Kaikkien Verkkosivuston kuvien, jotka esittävät tuotteen ulkonäön, ei voida taata edustavan tuotteen tarkkaa ulkonäköä esimerkiksi siksi, että monitori voi vaikuttaa värintoistoon, ja myös esimerkkikuvia voi esiintyä. Tuotteissamme, jotka ovat tai sisältävät osia luonnonmateriaaleista, voi myös olla luonnollisia vaihteluita, ja tuotteen ulkonäkö voi myös vaihdella eri tuotantoerien välillä.

5. Maksu

5.1 Yhdessä maksupalvelujemme tuottajan, Collector Bank AB:n / Walleyn, kanssa tarjoamme erilaisia maksutapavaihtoehtoja, ja voit itse valita mitä maksutapaa haluat käyttää. Valittavissa olevat maksutavat näkyvät aina Verkkosivustolla sekä tilauksesi yhteydessä. Riippuen siitä, minkä maksutavan valitset, lisäkustannuksia voi syntyä. Löydät perusteelliset tiedot maksutapavaihtoehdoista sekä mahdollisesti syntyvistä lisäkustannuksista täältä. Mahdolliset maksutapaan liittyvät kustannukset näkyvät myös aina ennen tilauksen tekemistä.

5.2 Kun teet meiltä ostoksen, teet erillisen maksusopimuksen maksupalveluntarjoajamme kanssa.  Maksusopimukseen sovelletaan näitä ehtoja.

6. Lahjakortit (ei vielä voimassa Suomessa)

Meidän lahjakorttimme ovat voimassa kaksi vuotta ostopäivästä, ja niitä voidaan käyttää maksutapana ostaessasi Varkkosivustoltamme. Voit käyttää useampia lahjakortteja saman ostoksen maksuun sekä käyttää lahjakorttia maksamaan osan ostoksestasi. Jos lahjakortin arvo on suurempi kuin ostoksen summa, ylimenevä osa jää lahjakortille ja sitä voidaan käyttää myöhemmässä ostotapahtumassa aina lahjakortin viimeiseen voimassaolopäivään saakka. Voit tarkistaa jäljellä olevan saldon täältä.

7. Rahti ja toimitus

Tarjoamme useita eri toimitustapoja. Tarjolla olevat toimitustavat käyvät aina ilmi Verkkosivustoltamme ja kassalla. Löydät kattavat tiedot toimitustavoistamme täältä.

Tietyissä tapauksissa voimme tarjota rahti- ja lisäpalveluja sen jälkeen, kun olet suorittanut ostoksesi loppuun. Jos tällaisia lisäpalveluja on tarjolla, ne tulevat näkyviin sinulle, ja voit itse valita haluatko tehdä erillisen sopimuksen näistä palveluista.

Jos tilauksesi sisältää tuotteita, joista osa ei ole meillä varastossa, tai joissa on pidempi toimitusaika, tai jotka ovat ulkopuolisessa varastossa, tilauksesi voidaan lähettää useampana toimituksena ilman lisärahtikuluja sinulle. Jotta toimitus sinulle asiakkaan sujuisi mahdollisimman sujuvasti, ja jotta ympäristövaikutukset olisivat mahdollisimman pienet, pyrimme aina lähettämään tilauksesi yhdessä lähetyksessä.

7.1 Rahtikulut

Meiltä ostaessasi lähtökohtaisesti lähetyskulut lisätään ilmoitettuun hintaan, jos Verkkosivustollamme ei ole muuta mainittu. Rahtikulujen määrää riippuu siitä, minkä toimitustavan valitset, ja ilmoitetaan aina ostoksesi yhteydessä. Löydät kattavat tiedot rahtikuluistamme täältä.

7.2 Toimitusaika

Odotettu toimitusaika ilmoitetaan Verkkosivustolla, ja se voi erota toteutuneesta toimitusajasta riippuen siitä, minkä toimitustavan valitset. Verkkosivustolla ilmoitettu, arvioitu toimitusaika lasketaan siitä, kun saat lopullisen tilausvahvistuksen, eikä siitä milloin olet tehnyt tilauksen. Pyrimme aina toimittamaan tilauksesi Verkkosivustolla ilmoitetun, arvioidun toimitusajan sisällä, tai siinä ajassa kuin tilausvahvistuksessa on ilmoitettu. Tähän toimitusaikaan lisätää tavarantoimittajan toimitusaika. 

7.3 Noutamatta jätetyt paketit

Sinä olet vastuussa ottamaan vastaan tai noutamaan toimituksesi saamiesi ohjeiden mukaisesti tilatessasi. Noutopisteelle tulleet paketit, jotka jätetään noutamatta sen aikarajan sisällä, jonka noutopiste on ilmoittanut, lähetetään takaisin meidän varastollemme. Meillä on tällaisessa tapauksessa oikeus laskuttaa 25€ (sis. alv) hallinnointikulut, jotka vastaavat meidän käsittely- ja rahtikulujamme siinä tapauksessa, että et ole noutanut pakettiasi noutopisteeltä. Jos et seuraa kotiintoimituksen ohjeita, esimerkiksi jos et ole kotona vastaanottamassa lähetystäsi sovittuna aikana, on meillä oikeus yllä mainitun 25€:n hallinnointikulujen lisäksi laskuttaa lähetys- ja paluurahtikulut, jotka vastaavat näistä aiheutuneita tosiasiallisia kuluja, jotka kuljetusyhtiö laskuttaa meiltä.

8. Tarjoukset, alennuskoodit ja lahjat

Voimme toisinaan tarjota kampanjoita, alennuskoodeja, lahjoja ja muita tarjouksia (”Tarjoukset”). Sellaiset Tarjoukset ovat voimassa vain sen ajan kuin Tarjouksessa mainitaan, ja niillä ehdoilla, jotka Tarjoukessa mainitaan. Tarjouksia ei voida yhdistää muihin alennuksiin, ellei sitä ole erikseen mainittu Tarjouksessa.

Sinun tulee syöttää mahdollinen alennuskoodi tai jollain muulla tavalla aktivoida kyseinen Tarjous, ennen kuin suoritat ostoksesi loppuun, jotta voit hyödyntää Tarjousta. Tilattujen tuotteiden palauttaminen voi tarkoittaa, että et ole enää oikeutettu Tarjoukseen, mikä puolestaan voi tarkoittaa, että sinun tulee palauttaa mahdollinen lahja tai maksaa lahjan arvo. Tällaisessa tapauksessa otamme sinuun yhteyttä.

9. Erityistä tuotteista, jotka sisältävät digitaalisia osia

9.1 Jotkin Verkkosivustolla myytävistä tuotteista voivat olla integroituja tai linkitettyjä digitaaliseen sisältöön tai palveluun, kuten sovellukseen tai ohjelmistoon.

9.2 Joissakin tapauksissa tämäntyyppisiin tuotteisiin sovelletaan erityissääntöjä, jos digitaalisen sisällön tai palvelun puuttumisen vuoksi tuotetta ei voida käyttää tarkoitetulla tavalla. Näin voi olla esimerkiksi silloin, jos tuote on tarkoitettu käytettäväksi yhdessä sovelluksen tai tietyn ohjelmiston kanssa. Tässä tapauksessa sovelletaan tämän kohdan säännöksiä.

9.3 Jos tuote sisältää digitaalisia osia tai digitaalisia palveluita, sinulle ilmoitetaan tästä Verkkosivuston tuotekuvauksessa. Sinulla on pääsy digitaaliseen sisältöön tai palveluun viimeistään silloin, kun fyysinen tuote toimitetaan sinulle, ellei toisin nimenomaisesti mainita.

9.4 Ilmoitamme sinulle sovellettavan lain edellyttämistä turvallisuus- ja muista tarvittavista päivityksistä ja toimitamme ne. Jos olet ostanut digitaalista sisältöä sisältävän tuotteen tai digitaalisen palvelun kertamyyntinä, velvollisuutemme toimittaa päivityksiä jatkuu niin kauan kuin sinulla kuluttajana on kohtuullinen odotus päivitysten toimittamisesta.

9.5 Jos olet ostanut digitaalista sisältöä sisältävän tuotteen tai digitaalisen palvelun jatkuvana palveluna (esim. tilauksena tai kun palvelu on toistaiseksi voimassa oleva), velvollisuutemme kestää kolme vuotta siitä, kun digitaalisia elementtejä sisältävä tuote on toimitettu, tai pidemmän sopimuskauden.

9.6 Jos olet asentanut tarjotut päivitykset ja tuotteessa on silti vika, joka johtuu päivitysten puuttumisesta, me olemme vastuussa viasta. Tätä ei kuitenkaan sovelleta, jos olet laiminlyönyt tarjottujen päivitysten asennuksen, vaikka sinulle on ilmoitettu, että päivitykset ovat saatavilla, ja että asennuksen laiminlyönnin seuraukset ja asennuksen laiminlyönti eivät johdu asennusohjeista. 

10. Peruutusoikeus ja avokauppa

10.1 Sinulla on lain mukaan oikeus peruuttaa ostoksesi 14 päivän sisällä siitä, kun sinä tai puolestasi toimiva henkilö vastaanottaa Verkkosivustolta ostamasi tuotteen.

10.2 Tämän lisäksi annamme sinulle vielä 14 päivän avokaupan. Emme kuitenkaan tarjoa avokauppaa tuotteille, jotka eivät ole täysin käyttämättömiä, lue lisää tästä alla.

10.3 Poikkeukset tietyille tuotteille

Peruuttamisoikeus ei koske tiettyjä tuotteita. Tämä koskee seuraavia:

  1. tuotteet, jotka on valmistettu sinun antamiesi ohjeiden mukaan tai jotka muutoin ovat valmistuksessa saaneet selkeän, yksilöllisen leiman,
  2. tuotteet, joiden sinetit ovat rikkoutuneet, ja joita ei voida palauttaa terveys- tai hygieniasyistä, ja joiden sinetti on rikkoutunut asiakkaan toimesta, ja
  3. tuotteet, jotka ovat nopeasti pilaantuvia tai vanhentuvia, kuten kukat ja kasvit.

10.4 Arvonaleneminen käytetyissä tuotteissa

Käyttäessäsi lainmukaista 14 päivän peruutusoikeuttasi, sinulla on oikeus avata pakkaus ja tarkastella tuotetta siinä määrin kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien tai toiminnan arvioimiseksi.

Sinulla on oikeus peruuttaa ostoksesi täyttä takaisinmaksua vastaan siinä tapauksessa, että ilmoitat meille 14 päivän kuluessa siitä, kun olet vastaanottanut tavaran. Jos käsittelet tuotetta enemmän kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien tai toiminnan arvioimiseksi, meillä on oikeus tehdä vähennys arvonalenemisen johdosta. Tällainen vähennys tehdään vertaamalla tuotteen arvoa sen palauduttua meille tuotteen alkuperäiseen arvoon ostoksesi yhteydessä. Saadaksesi täyden takaisinmaksun käyttäessäsi peruutusoikeutta suosittelemme sinua lähettämään tuotteen takaisin alkuperäisessä kunnossa.

Jos haluat käyttää oikeuttasi avokauppaan lainmukaisen 14 päivän peruutusoikeuden  loputtua, voit tehdä sen 30 päivän kuluessa siitä, kun vastaanotit lähetyksen, edellyttäen että tuote on käyttämätön, alkuperäisessä pakkauksessaan ja alkuperäisessä kunnossaan.

10.5 Kuinka käytät peruutusoikeutta ja oikeuttasi avokauppaan

Jos haluat peruuttaa ostoksesi, tulee sinun ilmoittaa meille 14 päivän kuluessa, tai jos haluat käyttää avokauppaa 30 päivän kuluessa siitä, kun olet vastaanottanut, tai puolestasi toimiva henkilö on vastaanottanut, tavaran. Voit tehdä palautuksen helposti täyttämällä palautuksen tiedot sähköiseen Reclaimit-järjestelmäämme täällä ja lähettämällä tavaran hyvin pakattuna osoitteeseen Hantverksgatan 15, 31434 Hyltebruk, Ruotsi. Lue lisää palautuskuluista täältä

Sen jälkeen kun olet ilmoittanut meille, että haluat palauttaa ostoksesi, tulee sinun lähettää tuote takaisin 14 päivän kuluessa. Suosittelemme sinua lähettämään tuotteen takaisin samassa pakkauksessa kuin sen sait, sillä sinä olet vastuussa mahdollisista kuljetusvaurioista tai menetyksistä paluukuljetuksen aikana, jotka johtuvat huolimattomuudesta, kuten tuotteen riittämättömästä pakkaamisesta.

10.6 Palautusrahti

Sinä maksat itse palautusrahdin palauttaessasi ostoksesi. Isojen tai tilaavievien tavaroiden palautuskustannukset ovat suuremmat. Palautusrahdin kustannukset riippuvat tuotteesta ja sen kuljetustavasta. Löydät täältä eri toimitustyyppien nykyiset palautuskustannukset. Saat tietoa nykyisistä palautuskustannuksista, kun olet yhteydessä asiakaspalveluumme. Palautuskustannukset tullaan vähentämään takaisinmaksusummasta.

10.7 Takaisinmaksu

Kun olet palauttanut ostoksesi, maksamme ostoksesi takaisin maksupalvelujen tuottajamme kautta 14 päivän kuluessa siitä, kun ilmoitit käyttäväsi peruutusoikeuttasi. Emme kuitenkaan tee takaisinmaksua ennen kuin olemme vastaanottaneet tuotteen tai ennen kuin olet todistanut lähettäneesi tuotteen meille.

Takaisinmaksumme sisältää rahtikulut, jotka maksoit tuotteen ostaessasi, mutta tämä koskee ainoastaan vakiotoimituskustannuksia. Lisätoimituskuluja, jotka johtuvat kalliimman toimitusvaihtoehdon valitsemisesta, ei palauteta.

Takaisinmaksu tehdään sillä maksutavalla, jonka valitsit ostosta tehdessäsi, jos muusta tavasta ei sovita erikseen. 

11. Reklamaatio

Jos tuotteessa on vika, sinulla on oikeus reklamoida virheistä, jotka ilmenevät kolmen vuoden kuluessa toimituksesta (vastuuaika). Sinun on aina reklamoitava kohtuullisessa ajassa siitä, kun sinun olisi pitänyt huomata vika. Oikeus tehdä valitus päättyy viimeistään kahden kuukauden kuluttua siitä, kun kolmen vuoden vastuuaika on kulunut umpeen.

Jos tuotteesi sisältää digitaalista sisältöä tai digitaalista palvelua, sovelletaan seuraavaa: jos digitaalisessa sisällössä tai digitaalisessa palvelussa on vika tuotteessa, jossa on digitaalisia osia, ja jonka sopimus on voimassa yli kolme vuotta, sinulla on oikeus reklamoida sopimuksen voimassaoloaikana.

Jos haluat tehdä reklamaation tuotteesta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme info@hylte.fi

Kun reklamoitu tuote on vastaanotettu, ja olemme todenneet, että reklamaatio on pätevä, teemme korvauksen sovellettavan lain mukaisesti.

Jos reklamaatio ei ole pätevä sovellettavan lain mukaisesti, on meillä oikeus periä 25€:n hallinnollinen veloitus, vianetsintäpalkkio ja työaika perustuen tarvittaviin toimenpiteisiin sekä todelliset lähetyskulut. 

12. Takuu

Yhdessä joidenkin valmistajien ja tavarantoimittajien kanssa annamme joillekin tuotteillemme takuun. Tietoa siitä, mitkä tuotteet kuuluvat takuun piiriin, mistä voit tehdä takuuvaatimuksen ja mitä takuu kattaa, löydät täältä.

13. Meidän velvollisuutemme

Jos tuotteessa on vika tai jos toimitus viivästyy, olemme vastuussa kaikista vahingoista, joita sinulle aiheutuu viasta tai viivästyksestä, pakollisen kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti.  Sinun on kuitenkin harkittava, miten voit rajoittaa virheen tai viivästyksen vaikutuksia. Olemme vastuussa vahingoista vain siinä määrin kuin olet ryhtynyt kohtuullisiin toimenpiteisiin vahinkojesi rajoittamiseksi. Emme siis ole vastuussa vahingoista, jotka olisit voinut välttää kohtuullisin toimenpitein. Emme ole vastuussa mistään vahingoista, joita sinulle aiheutuu viivästyksistä tai tuotevioista, jotka johtuvat meistä riippumattomista esteistä, joita emme ole voineet kohtuudella ennakoida tai joiden seurauksia emme ole voineet välttää tai ylittää. 

14. Ostoehdoista

Meillä on oikeus muuttaa näitä Ostoehtoja, mutta niitä Ostoehtoja, jotka hyväksyit ostoksen tehdessäsi, sovelletaan kyseiseen ostokseesi. Kaikki muutokset näkyvät Verkkosivustolla julkaistujen ehtojen uusimmassa versiossa. Muutokset tulevat voimaan, kun hyväksyt ostoehdot, eli kun teet uuden ostoksen Verkkosivustolla.

Näitä Ostoehtoja sovelletaan Suomen lain mukaan. Jos toimivaltainen tuomioistuin, viranomainen tai vaihtoehtoinen riidanratkaisuelin katsoo jonkin näiden ehtojen määräyksen pätemättömäksi tai täytäntöönpanokelvottomaksi, kyseisen määräyksen jäljellä olevat osat ja kaikki muut näiden ehtojen määräykset pysyvät voimassa ja täytäntöönpanokelpoisina täysimääräisesti sovellettavan lain mukaisesti.

15. Yrityksiä koskevat erityisehdot

Näitä Ostoehtoja sovelletaan asiakkaisiin, jotka toimivat yksityishenkilöinä. Jos teet ostoksen Verkkosivustolla yrityksen edustajana, hyväksyt Ostoehdot yrityksen puolesta ja takaat, että sinulla on valtuudet hyväksyä nämä Ostoehdot ja tehdä ostoksia yrityksen puolesta.

 

Asiakkaille, jotka tekevät ostoksia Verkkosivustolla yrityksenä, emme tarjoa peruuttamisoikeutta tai kolmen vuoden reklamaatioaikaa. Emme myöskään ole vastuussa välillisistä menetyksistä tai voitonmenetyksistä. Lisäksi näiden Ostoehtojen mukainen vastuumme mistä tahansa menetyksestä tai vahingosta on rajoitettu määrään, joka vastaa kokonaismäärää, jonka asiakas on maksanut meille liiketoimintana tuotteesta, johon menetys tai vahinko liittyy tai josta menetys tai vahinko johtuu.

16. Kysymykset, valitukset tai erimielisyydet

Ota mielellään yhteyttä meihin, jos sinulla on kysymyksiä tai valituksia tilauksestasi. Helpoiten otat meihin yhteyttä sähköpostilla osoitteeseen, jonka löydät näiden Ostoehtojen alusta.

Sinulla on myös mahdollisuus tehdä valitus EU:n kiistanratkaisuun kehitetyn verkkoalustan kautta täällä.

 

_______________________

Hylte Hunting & Outdoor/Hylte Jakt & Lantman AB vahvisti ostoehdot 1. marraskuuta 2022.

Ota yhteyttä

Tervetuloa meille!

Vahvuutemme on osaava henkilökunta, jolla on pitkä kokemus myymistämme tuotteista. Metsästys, vapaa-aika ja maanhoito ovat olleet painopistealueemme vuodesta 1911. Siksi voit aina olla varma, että saat suorat vastaukset reilulta henkilökunnaltamme meillä asioidessasi!

Hylte Hunting & Outdoor Henkilökunta


Me olemme Hylte Hunting & Outdoor
Ota yhteyttä
Ota yhteyttä

(suomi, ruotsi ja englanti)

HUOM!

VARASTOMME ON RUOTSISSA

Asiakkaan oikeudet